Câteva lucruri simple pe care trebuie să le știți despre creanțe
Indiferent în ce domeniu își desfășoară activitatea firma dumneavoastră, nu puteți fi întotdeauna la înălțime și să cunoașteți fiecare detaliu. Nimeni nu poate. Cu toate acestea, există lucruri pe care trebuie să le luați în calcul. Unul dintre acestea sunt creanțele.
Este nevoie de disciplină atunci când vindeți către alte companii. Asta pentru că, de obicei, apar dureri de cap când descoperiți că unii clienți nu sunt capabili să facă plăți sau nu pot respecta data scadentă. Chiar dacă lumea s-a mai schimbat, apărând inclusiv firme care îți transformă creanțele în lichidități, așa cum este Instant Factoring, este foarte important să cunoașteți mai multe detalii legate de creanțe.
Deci, cum se gestionează și ce sunt creanțele? Și cum se încadrează în sarcinile dumneavoastră zilnice? Cum le puteți folosi pentru a stimula comerțul și exporturile?
De ce cresc creanțele și sunt negative în bilanț?
Creanțele de încasat sau conturile de primit sunt facturile pe care le emiteți clienților, cumpărătorilor. Acestea sunt activul dvs. curent și le găsiți în bilanț. Dacă aceste sume cresc, înseamnă că dați ceva acum pentru un numerar pe care îl veți primi la o dată ulterioară. Astfel, apare o reducere a numerarului.
Dacă începeți să obțineți banii pentru fiecare cont de primit, creșteți numerarul. În contabilitatea cu intrare dublă, aceasta înseamnă că trebuie să reduceți creanțele, activul dvs.
Ar trebui să vedeți fiecare tranzacție ca fiind bazată pe debit și credit. Un proces de „intrare” și „ieșire” referitor la aceeași tranzacție.
Creanțele de încasat sunt precum cutiile
Să presupunem că vindeți o singură linie de produse pe rând. Acum, imaginați-vă că aveți articolele acestui produs așezate în cutiile lor individuale. Fiecare cutie reprezintă obligația cumpărătorului de a vă plăti pentru acel articol. Fiecare cutie este clientul dumneavoastră.
Când are loc vânzarea, scoateți produsul din acea cutie și o trimiteți cumpărătorului. Cutia respectivă este acum goală, dar înregistrați această vânzare ca un venit ce urmează să fie încasat.
Deci, cutia reprezintă acum cumpărătorul dvs. care trebuie să înlocuiască produsul cu bani. Aceasta este o datorie pe care o are clientul dvs. Din acest motiv, se debitează contul de creanță asociat. Dar plata nu este imediată. Este amânată la o dată ulterioară, astfel încât nu există încă nicio tranzacție în numerar.
Venitul net și situația fluxului de numerar sunt legate unul de altul
Când vinzi ai venituri. Dar, vânzarea vă costă bani. Deci, venitul net reprezintă diferența dintre veniturile dvs. și orice costuri care implică vânzarea de bunuri, cheltuieli și impozite într-o perioadă, de exemplu un an.
În situația veniturilor (sau a profitului și pierderii), venitul net crește numai atunci când primiți banii pentru bunurile pe care le-ați vândut. Pentru toate celelalte vânzări în care nu a existat schimb valutar, extrasul de numerar nu înregistrează aceste tranzacții. Astfel, creșterea este rezultatul diferenței dintre venitul net și creanțele.
Creanțele rămân activele dvs. până când sumele echivalent se materializează ajungând în contul dvs. bancar. Lucrurile dumneavoastră se află practic în mâinile clientului dumneavoastră. Dacă nu există bani, nu există venituri. Cutiile rămân goale în așteptarea banilor.