De ce stațiile de încărcare pentru mașini electrice vor deveni o investiție excelentă
Sectorul vehiculelor electrice este blocat de ani de zile la nivel mondial din cauza unei probleme de genul „oul sau găina”. Până când nu există rețele extinse de stații electrice de încărcare, mulți oameni nu se simt siguri să cumpere mașini electrice, dar până când o masă importantă de oameni nu vor conduce vehicule electrice, nu avea sens ca cineva să investească în stații de încărcare electrică pentru mașini.
Este posibil ca pandemia de coronavirus să ne scoată în sfârșit din acest impas. Cea mai recentă analiză BloombergNEF referitoare la vehiculele electrice pe termen lung arată că vânzările de mașini electrice vor experimenta o scădere mai mică decât vânzările de autovehicule tradiționale, ca urmare a stresului economic mai mare. Vehiculele electrice și infrastructura necesară pentru încărcarea acestora au făcut, de asemenea, parte din multe pachete de stimulare anunțate de guvernele europene și asiatice. Chiar în ultimele câteva săptămâni, Germania a inclus stații de încărcare a mașinilor electrice în pachetul său de sprijin economic de 2,5 miliarde euro, iar Uniunea Europeană a anunțat că își propune să aibă 1 milion de stații electrice publice până în 2025, față de cele mai puțin de 200.000 pe care le are astăzi.
Dezvoltatorii stațiilor de încărcare electrice sunt de părere că este absolut necesar ca infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice să facă parte din domeniile care să beneficieze de ajutor financiar de la Uniune Europeană. Aceste stații de încărcare rapidă necesită cantități mari de energie electrică într-o singură locație, iar instalarea este dificilă și costisitoare, spune acești dezvoltatori. Investițiile guvernamentale ar putea ajuta companiile să depășească acest obstacol, să creeze locuri de muncă atât de necesare și să ofere economiei un nou impuls pe măsură ce sectorul mașinilor electrice se extinde.
„Ceea ce avem nevoie este un stimul, nu un ajutor permanent. Asta până când pe piață vor apărea mai multe stații mici, care vor deveni profitabile, deoarece mai multe vehicule electrice care conduc în jurul lor înseamnă o bază de clienți mai mare”, mai spun dezvoltatorii din domeniul stațiilor electrice.
Cheia este să convingem șoferii să depășească așa-numita teamă de a rămâne fără baterie și de a rămâne în pană pe drum. Până acum producătorii nu au avut niciun stimulent pentru a construi încărcătoare de pe care alte mărci ar putea profita (încărcătoarele Tesla Inc., de exemplu, se potrivesc doar la propriilor lor mașini și sunt concepute în principal pentru uz casnic), în timp ce utilitățile, companiile petroliere și investitorii instituționali considerau că sectorul acesta al stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice este prea tânăr, prea riscant sau ambele.
Pe baza estimărilor pentru adoptarea mașinilor electrice, în următorii 20 de ani se preconizează că 12 milioane de stații publice de încărcare electrică vor fi necesare la nivel global până în anul 2040, în comparație cu mai puțin de 1 milion existente în prezent. Acest lucru va necesita o investiție mondială de aproximativ 111 miliarde de dolari.
În plus, ca utilizator de vehicule electrice, nu mai trebuie să mergi la o benzinărie dacă vă instalați o stație de încărcare acasă. Acesta este un concept complet diferit.