Blog

SEO sau PPC? Ambele! La SEM days 2012

Importanța SEO în succesul unui proiect pe online a câștigat teren în ultimii ani. Astfel, orice specialist prinde SEO-ul ca esențial în strategia de marketing online.

Search Engine Optimization (SEO) înseamnă crearea unui website de la primul pas și promovarea ulterioară în așa fel încât să adune clienți potențiali de pe motoarele de căutare. Această formulă de promovare a unui site web este un procedeu pe termen lung, rezultatele apărând uneori după mai mult de 6 luni. Cu toate acestea, este o formă stabilă pentru publicitatea online.

Pay Per Click (PPC) este o metodă de promovare a unei idei sau afaceri online, prin afișarea unei reclame de tip text, imagine sau video, utilizând diferite platforme de publicare a acestora, plătind o sumă pentru fiecare clic dat pe reclamele noastre afișate. Iar numele acestei metode de promovare online provine de la metoda de plată și anume plata per clic. Eficiența unei campanii PPC se măsoară în Cost Per Clic (CPC), cu alte cuvinte cât suntem de eficienți în optimizarea costului fiecărui clic.

La conferința organizată de 2Parale, SEM Days 2012, au fost prezenți specialiști internaționali atât de la companii prestigioase  cât și din România, reprezentând ambele tipuri de promovare a unei afaceri online.

In prima zi a conferinței, Ionut Radu Munteanu a ilustrat creativ bătălia dintre PPC și SEO purtând o pereche de mănuși de box. O metaforă foarte reușită, care ar trebui să răspundă la întrebarea multora, și anume: care dintre cele două metode să o folosim?

Dacă nu ați ghicit încă, vă răspundem noi:  ambele.

Explicația este foarte simplă: după terminarea unui website creat după reguli SEO, începem o campanie PPC, pentru branding sau/și pentru rezultate rapide. Din studiul acestei campanii vom avea informații din belșug pentru a trece la următoarea etapă: SEO pe termen lung. Iar după ce am epuizat marea parte a posibilităților SEO, începem alte campanii PPC.

Acest mixaj de campanii SEO și PPC a fost recomandat și la conferința SEM Days de experții în online marketing.

Specialist certificat în Google AdWords și Google Analytics, speaker la SEM Days 2012, Cristian Ignat de la 2 Parale a vorbit despre campanii AdWords și importanța campaniilor de remarketing prin PPC.

El va apărea ca speaker și la TOP Day 2012 Tîrgu-Mureș, unde vom continua discuțiile despre e-commerce și marketingul online, încercând să creăm posibilități de afaceri pentru participanți, apropiindu-i și oferind soluții și răspunsuri concrete la întrebările lor.

De asemenea vor ține discursuri și workshopuri  experții e-commerce Mark Bardsley, director de interaction design la agenția Blast Radius, membră WPP.com, Jessie Scoullar, director la Wicksteed Works, o agenţie cu sediul în Londra specializată în strategia direct-to-fan şi managementul formaţiilor muzicale, numelor şi brandurilor,  întreprinzători și consultanți în e-commerce și startup-uri online.

 

Lasă un Răspuns

© topDAY 2012